Tuesday, April 22, 2008

runsing

Orang kate "people change". i'm just wondering, to what extend could a people change. kalo yg baik bertukar jd jahat sikit-sikit.. pastu bertambah kejahatan. lame2 kejahatan dah sebati dlm jiwa. i could believe that. tp ade tak possibility utk org yang mmg sebati kejahatan dlm diri, dah mmg terdidik sejak azali utk jadi macam tu utk berubah. to be a better person. not to be perfect, tp memadai dgn acceptable. behave like others do. Aku selalu berfikir jalan. instead of marah dgn keadaan, blaming others or salahkan the things happen. tp aku tak tau. tak tau. tak tau ape jalan yang patut di ambil. I believe there is a way. There must be ways.

Kadang2 situasi dlm hidup ni jadi terlalu rumit. diluah mati emak, ditelan mati bapak. sumenye jAdik berbelit-belit. sampai 1 tahap kite rase da xde jalan penyelesaian lagi. cume mampu biarkan berlalu dan tinggalkan harapan. Dan mungkin aku hanya mampu berdoa semoga keadaan masih belum terlambat untuk diperbaiki dan semoga masih ade peluang bagi semua dari kami merasa bahagia.

Maybe mimpi yg distract aku slame ni mmg ade petanda sendiri yang aku sendiri tak sangka walopon aku cube deny those things. All things happen mcm lead to that dream yg aku takut kan sangat. Maybe i should think of ape tindakan aku if those things could ever really happen. Nauzubillah. [wish that was the worst thing ever, and no more other thing even worser].

No comments: