Thursday, April 10, 2008

BETAPA RAHMAT-NYA MENGIRINGI

suke3! sbenarnye perasaan suke tak ingat tu kite sedar. bkn unconciously, tp kite tau kite sedang suke tak ingat. sbb kadang-kadang kite tak dapat tahan diri dari berasa terlalu gembira sampai rase diri terawang-awang dan perasaan seolah-olah melayang. when u cant stop yourself from smiling.. hey, what's wrong to be happy?

Sometime ppl can get extremely happy for no reason. sometime, for just getting a picture or hearing a word. Uniknya Allah ciptakan perasaan manusia. mcm satu extension or plug-in yg kite leh pakai utk macam2 jenis perasaan. maybe just like Adobe Photosop dgn .psd, .jpg atau Flash dgn .fla, .swf. Heart feeling pulak pakai .suke, .marah, .sedih, .macam2 undefineable format. Ni uniknye. Walopon kite xtau ape jenis perasaan tu, tapi kite bleh rase, dan ia still compatible dgn hati kita. Subhanallah!

Hidup tu ada masam manis nye. ade garam cuka. dan ade jugak gula. Dan bagi setiap keperitan yg diuji, Allah iringkan dgn 1001 kemanisan yang kadang-kadang kita tak nampak. Ruginya. Kenapa kita tak nampak? Kerana kita tak berfikir, kalaupun kita fikir mungkin ia tak terarah pada landasan yang betul. Sedang Allah berulang kali nyatakan dlm Al-Quran; " أَفَلاَ تَعْقِلُونَ " "...sedang kamu tidak berfikir" . Makna dan maksud yang jelas. Kita akan nmpak cahaya dan kemanisan dgn berfikir. Bagi setiap cobaan Allah pada kita yang tak seberapa, sesungguhnya Allah iringkan ia dengan nikmat yang jauh lebih banyak berbanding beberapa masalah dan dugaan yang menimpa. Dan ia akan jelas dilihat bagi mereka yang.....berfikir.

Anyway, for a person that i cant live without thinking of; thanks for making me very3 happy today. Even if this gonna be pahit pade masa akan datang, tapi sesungguhnya Allah dah bagi aku rase kemanisan dan kesembuhan bagi sakit hati aku beberapa hari ni. Alhamdulillah syukur!~

1 comment:

Anonymous said...

A person u cant live without thinking of??saperw tuh??