Tuesday, April 8, 2008

BROKEN INTO PIECES

harini habes exam. sume orang hepi, aku sakit hati. bukan sebab paper (walopon paper tu memang agak susah) tp sebab manusia. yang mengira diri sendiri je ade perasaan. tanpa menghiraukan perasaan orang sekeliling. tula, bile kite hepi, suke sangat, kne la beringat.

Aku ade cute little jack yang aku gantung kat pencil box. aku memang la sangat-sangat sayang dan suke sangat-sangat kat jack tu. bile stiap kali aku tengok pon aku suke. kadang-kadang aku menunjuk gak kat orang. tula name die, suke tak ingat.

bile jack aku dah bersepai, kaki tangan sume putus kpale leher sume dah bercerai... dah terpisah entah kemane-mane, dah tak gune aku nak sambung balik. beli baru jela. tapi bile keadaan die cume melibatkan little jack takpe. bleh beli baru (walopon mahal gile... waa) tapi kenyataan jadi lebih pahit kalo jack tu manusia.

bende yang kite suke sangat, bende yang kite nak kejar sangat, kadang-kadang bukan la bagus untuk kite. malahan bile kite dapat bende-bende yg kite kejar sgt tu, kite akan start to realize yg bende tu menyakitkan hati kite je. lebih teruk lagi kalo kite ni egois tak tentu pasal. pertahankan jugak bende 'kesukaan' kite sebab nk dinilai sbagai 'setia' dan bende yg kite suke tu bukan murahan sedangkan dah nyata mmg bende tu cume menyakitkan hati dan tak lead pade ape-ape yg baik pon. tula definisi; suke tak ingat.

maka nya, bagi mangsa-mangsa mcm aku yang jenis suka tak ingat. tak perlu la kite pertahankan kesukaan kite tu tak tentu pasal. tak perlu la jadi egois. kadang-kadang kite membutakan mata pd bende-bende yang lebih baik yang berada disekeliling kite semata-mata egois dengan perasaan sendiri.kadang-kadang kite perlu give up untuk bende2 yg mmg tak perlu.

dah dah. time to start everything over.tak payah nak rase sayang sangat nk buang bende-bende lame walopon mereka ade nilai sentimental yang tersendiri. kalo dah basi, dah terputus bercerai badan sume atau dah menyakitkan hati ade baiknye kite buang dan cari yang baru. dan semoga akan lebih baik dari yang lame. walopon serase-rasenye tak baik (yang baru tu) pon just believe that itu jela yg paling baik sebab kebaikan yg dulu dengan yg baru bukanla sesuatu yang boleh dibanding-banding kan. cukupla kite berhidup dgn sesuatu yang baru dgn niat memperbaikkan hari ini dari semalam. end~


2 comments:

Anonymous said...

ape ko mengarut ni sengal...

Anonymous said...

mcm susah jugak nk hayati ni. hehe!