Tuesday, April 8, 2008

"Kenangan. Ade yg indah. Ade yg sangat pahit. Tapi ade jugak kenangan indah yg pahit dan sakit untuk diingati dan juga kenangan pahit yg indah dan manis untuk dikenangi. "


Hidup x selalunya indah. Langit tak selalu cerah. Entah kenapa aku begitu terkesan dengan bende yg jadik. Padehal aku sedia maklum [bahkan aku la yang beria-ia menafikan tohmahan orang] tentang semuanya. Tapi skarang aku tak pasti. Ade sebersit perasaan sedih dan kecewa menyelinap ke dalam saraf dan pembuluh darah ku. Kenapa? Aku sendiri tak tau.


Wahai Penjaga hatiku yg Berkuasa membolak balikkah hati, teguhkan hatiku pada Mu, pada agama Mu dan untuk ketaatanku pada Mu. Hanya Engkau lah Yang Maha Mengetahui apa yg ada di langit, di bumi dan di setiap sel sel yang hidup di tubuhku, hatiku. Aku serahkan semua kepasrahan ini pada Mu dan pada Mu lah segala sesuatu. Ameen.

1 comment:

Anonymous said...

ko nape sedih ni... i'll always lend my ears for u.