Tuesday, September 23, 2008

eid mubarak. end ramadhan.

dear readers. sahabat-sahabat dan saudara-saudaraku...

Bersempena Ramadhan yg masih berbaki, aku ingin seikhlasnye memohon kemaafan atas khilaf diriku. Yang aku sedar, tapi aku sengaja membuatnya. Yang aku sedar tapi aku tak mampu mengawalnya. Juga pade yang aku tak sedar, malah aku tak kesah padenye. Pade yang aku tak sedar, dan aku tak mahu tau tentangnye.

Maaf pada saat kite bertentang mate, saat kita masih tak kenal sesame kite, sehingga saat kite berkenalan, saat kite menjadi kawan. Saat kite menjadi sahabat.. Maaf bagi segala kesalahan kata-kata, kesilapan menyindir, kesengajaan mengata.

Maaf bagi perbuatan aku yg jelek, mengguris hati sedang aku tau, dan aku buat-buat tak tau tentangnye. Juge bg segala hal di saat kite ketawa, di saat kite menangis, di saat aku memuji sedang hati aku tak pernah ikhlas padenye. Maaf atas kekerdilan jiwa aku yang membuat aku menjadi aku.

Maaf atas dosaku semalam, hari ini, dan hari esok bahkan mungkin selamanya.

Aku mungkin bukan lah kenalan, kawan, dan sahabat yg baik. Maka maafkan aku. kerana menjadi aku...