Wednesday, September 10, 2008

5 Sebelum 5

"Ingat 5 sebelum 5; Sihat sebelum Sakit. Muda sebelum Tua. Kaya sebelum Miskin. Lapang sebelum Sempit. Hidup sebelum Mati."

Malam ni malam pertama aku tinggal solat Terawih Ramadhan tahun ni. Not even 8 or just 2. Salah aku. Salah aku. Salah aku. :'( Hm.. aku tak rase ape saje dlm tangan ku skang bisa menjadi alasan utk aku tinggal solat terawih yg cume dlm 20 min. Adekah 20 min yg aku lalui mlm ni sume nye benar-benar bernilai, dan boleh melebihi nilai aku spend mase utk solat. Kesal. Kesal. Kesal. Aku rase tak mampu aku timbangi buruk baik sesuatu perkara. Prioriti amal dan tugas. Aku tak bleh fikir ape-ape.

Aku tulis ni semata-mata mengurangkn rase pedih di hati. Smoga aku sempat, kuat semangat dan larat mengerjakannya sebelum sahur dan subuh tiba. Ya Allah, bantu aku...

No comments: