Thursday, July 24, 2008

Quitter = Loser?

Terbaru, aku dikejuti dgn mcm-mcm kejutan [aku klassify kn sbg kejutan sbb mcm durian runtuh pon ade :b]. Kejutan-kejutan yang kdg kala adalah rezeki, kdgkala cume menambah beban di hati. Kejutan ade jugak yg membawa kekusutan, kerunsingan dan kesedihan. Aku rase kejutan-kejutan yang mengejutkan aku beberapa hari ni melengkapi kesemua rase lalu aku cume rase terbeban.

I really wish a day break. No study, no class, no meetings, no analyzing budget, no writing proposals nor even think about all that. Tp seems like impossible jer.

Tulisan kali ni hanye lah semate-mate aku meluahkan segala kekusutan sbb aku betul-betul kusut.

Subjects taken banyak ler semni...
aku mmg bleh kate tak penah [mmg tak penah pon] amik credit hour > 15.5.. but sem ni aku gamble amik 1 core subjek lebih sbb fikir2kan mase depan yang belum sampai tu.. then aku amik 18. bunyik mcm manje kalo aku kate xleh skor sbb subjek byk. the thing is, aku nk SKOR.
Dah le tu, pointer aku betul2 cukup2 makan je. [nk makan pon x cukup la sbb not enough to get sponsors...] Sem ni la sem pembuktian diri, yang mane aku sasarkan sasaran aku at least cgpa aku naik .1 dr skang. Utk itu, cgpa aku mestilah stendet2 1st class nye achiever. Betape tinggi nye sasaran aku utk menjadi reality.

Untuk menembak sasaran itu, aku menyusun beberape strategy. Strategi perang itu rahsia tp bia la aku ckp salah dua dr nye[2-2 ni x salah anyway]:
1) NO clubbing
2) Amek subjek sikit sudey

POint yg kedua ni mmg aku still tgh fikir utk proceed ke tak. Sbb ianya effect strategi2 perang pade mase dpn. Itu long-term effect. So aku kne realistic sket la..

And 1st point. Ni yg aku tak bleh blah.

Aku betul-betul nk slow down clubbing. Rasenye sem lps da cukup la kot dgn baktisiswa lg, dgn fasi kt rawang lg.. bla bla bla. Tapi ternyata Tuhan ade plan lain utk aku.
Sejurus slps kembali ke Semenanjung, belum seminggu pon aku tibe2 jadik Asst Program Manager Program ICT[sbb aku gatal kot]. Tapi yang ni aku tak bape kesah since will be busy dlm 2 weeks jer. Then break free.

Wawasan pon panggil tp aku ade kls so aku tak pegi.
Caring club gak tbe2 panggil tp jugak, aku tak pegi.

Then, Futsal ni. Aku ingt program kecik jer. Skali aku kne jd Financial Controller bagi program yg..... no komen. [kalo cite jd 4gig article ni]. Yg pastinye ia ibarat makan nasi lauk ikan jerung masin.. nasik pulak dah nak basi. camtula.. Yg ni yg paling aku tak bleh blah. Faktor utama kekusutan aku.

Then, kejutan yg paling tak disangke2. Bleh jadi MRC. HAHAHA. Aku penah kene saman kot.. Ni aku anggap rezeki. Tp agak mengusutkan sbb aku jd... [jwtn x pyh letak la mcm x ikhlas lak nt]
bla bla bla.

Aku da analyze, 2 month in advance aku mungkin takkan free, payah nak balik rumah. Next analyze aku, kalo kuiz aku x skor, aku consider quit dan drop. Until habis convest, yakni bulan puasa start. Jgn sampai aku tak sempat puasa sudahler.. hihi.
bla bla bla.

Aku serius takut ade cop quitters. maybe jln terbaik. mlm ni mlm jumaat. aku nk istikharah. Mintak Allah make it up for me. KAlo dgn pertolongan Allah, bende brat camane pon leh jadik ringan... suppose aku bersyukur[maybe]... tgk esok camane. maybe view aku pasal sume ni changed 100%. mane tau...

1 comment:

uppercases said...

i support wtv u do.. just do it.. ok? i'm not a very a good advisor n listener.. if u hv any inquiries, please contact me at blablabla.. hahahahha.. (pe aku ngarot nih)