Saturday, June 7, 2008

Selimut hati


Bismillah...
Ujian datang bertimpa-timpa. Mungkin kesilapan semalam yang membawa kita pada kesalahan hari ni. Bile aku begini, aku rasekan kosong. Aku takde ape-ape. Aku takde sape-sape. Aku sendiri.

Mungkin aku patut tengok segala yg jadi ni dr dimensi yg berbeza. Sekurang-kurangnye aku dapat lihat, bila aku tersasar, sape yang ketawakan aku, sape yang gagahi aku untuk bangun semula. Sape yang memimpin tangan ku untuk berjalan dan berlari lagi..
Dan aku salah. Tuhan sentiasa bersamaku. Aku patut rela, biarla seisi dunia membelakangi aku, aku sentiasa ada Allah untuk bergantung harap. Aku tak sendiri. Dan takkan pernah sendiri...

Hari ini. Aku bace semula notes hari semalam. Dan aku somehow fikirkan betapa aku tak boleh kembali ke masa lalu walau untuk menarik balik apa yg aku da ckp or just tukar some sentence I ever wrote kat notes lepas-lepas. And how much I hate those thing, aku ttp x bleh ubah ape yang telah terjadik semudah ctrl+z atau sepayah ape pon. Ni buat aku pikir how much patut nye aku fikir, ye, berfikir… sebelum buat sesuatu tindakan.

Semalam. Di tengah2 kebuntuan aku, ternyata aku banyak buat silap. Kadang2 bile kite buntu, rase takde jalan penyelesaian dan harapan, sebenarnye jalan tu ade terbentang depan mate kite. Tp kite tak nmpk. Jalan tu kite rasekan sukar, tanpa berani kite tempuhi atau kite mmg buta, tak nampak apeyg Allah bg depan mata. Aku rase mmg aku buta. Lalai.

Bile kite rase keadaan tak sebelahi kite, buntu mencari penyelesaian, all we have to do is just serahkan pade Allah.. Sujud.. dgn penuh penyerahan dan pengharapan. Tu la jalan penyelesaian yg kite cari sebenarnye. Bile aku sujud. Letak sume takut aku, kebimbangan aku pade Allah. Allah permudahkan jalan tu… Subhanallah. Dgn care yg sgt halus. Everything is just there, mcm magik. And everything be fine. Semudah tu. Mudah nye hidup ni dgn rahmat Allah. Bile aku bace balik mesej2 lame, i had ever wrote to my mum;

"Takpe lah, kita tak payah fikir sume tu. Kite cume dekatkan diri dgn Allah. Minta Allah saje lah yang mudahkan, selesaikan dan buat keputusan untuk kita..."

Tapi kenapa aku selalu lupa? Bila turn aku buntu untuk buat keputusan, bila aku putus harapan, bila aku tak faham dgn ape je yg ade di tangan... aku lupa... Ya Allah. Hindari aku dr bisikan syaitan yg melalaikan...

2 comments:

uppercases said...

hahaha padan muke blog kene hack!!!

uppercases said...

hoho.. sengal gile.. ahax..